OLDaily, per Stephen Downes, 4 de febrer de 2009

Guanyar diners amb WordPress MU – la història d’Edublogs (fins ara)
Caldria un lloc web molt més gran que edublogs per poder-se mantenir a base de propaganda, diu James Farmer. Aleshores, com paga les seues factures? Amb un paquet d’ajut: “Simplement pots fer servir aquest plugin per crear el teu Typepad, o Squarespace o una plataforma especial per a blogs que permet als usuaris fer (i rebre) molt més que el que farien amb un blog gratuït en blogger o wp.com.” Recomane aquest article.
James Farmer, WordPress MU plugins, themes and news (plugins MU, temes i notícies). [enllaç] [etiquetes: Marketing, comercialització, accessos a la Web]

Els vídeos de xerrades de Terry van molt bé. Els estudiants en gaudeixenk!
Els de TED són passius: vas al lloc Web i escoltes a experts que et parlen. Però el millor de
TERRY és que és actiu. Crees les teues pròpies xerrades i penges els vídeos. Són tan bons com les converses de TED i sense els anuncis. (A més a més, algú que conega els vídeos de Flash hauria de dir-los que no feren servir arxius MOV per tal de fer els vídeos més visualitzables). David Ng, La fira del món (The World’s Fair). [enllaç] [etiquetes: Video, Marketing]

Un curs en línia absolutament fascinant: 9 principis per a l’excel·lència en l’ensenyament basqat en la Web
No es tracta d’un curs fascinant, sinó un article sobre cursos fascinants. “Els autors han compilat una llista de 9 principis per orientar la recerca d’excel·lència online. Els principis inclouen: el món online és un medi en ell mateix; el sentit de comunitat i la presència social són essencials per a l’excel·lència online; en el món online el contingut és un verb; els millor cursos online es defineixen per l’ensenyament, no per la tecnologia.” El tema, com sabem, és complex i té moltes cares. L’estic meditant. Per exemple, els autors diuen: “l’ensenyament online ha de comprometre estratègicament als aprenents en activitats amb sentit i en interaccions.” Són necessaris els 4 elements d’aquesta frase sempre? O bé: “l’excel·lència en cursos basats en la web es basa en l’excel·lència en l’ensenyament.” Realment? O més aviat l’excel·lència en l’exposició? Tanmateix, l’article resumeix molt del que es pren com a cert en la comunitat d’aprenentatge online, i ací rau el seu valor. Via
EDUCAUSE. Jim Henry i Jeff Meadows, Canadian Journal of Learning and Technology (revista canadenca d’aprenentatge i tecnologia). [enllaç] [etiquete: cursos Traditionals i Online, llibres]

Periodistes en xarxa (Wired Journalists)
Una entrada de la llista
online news mailing list (notícies en línia) m’ha conduït a WiredJournalists.com, una comunitat web per a periodistes online. Han creat una llista de membres a partir de Yahoo Pipes: ací està. És el primer ús real de Pipes que veig. Té bons continguts: una llista de nous models de negoci per a periodistes, un tipus que crea música a la mida per a la teua història, una llista de debats avorritsWebsite. [enllaç] [etiquetes: publicacions Acadèmiques, revistes Acadèmiques, Video, Yahoo!, RSS]

DITA: Darwin Information Typing Architecture (arquitectura darwiniana per escriure informació)
DITA divideix els continguts en temes petits autocontinguts que es poden fer servir en formes diverses.” DITA té molt en comú amb els objectes d’aprenentatge però no inclouen les metadades d’aprenentatge. Hi ha una eina
DITA toolkit que et permet crear contingut DITA, i hi ha un lloc web DITA-XML i un centre d’informació DITA Infocenter. Wikipedia. [enllaç] [etiquetes: Informació, aprenentatge Online, objectes d'aprenentatge, XML, Australia, Metadades]

Evidència de la bombolla dels costs de matrícula
Es parla molt de l’accés a l’educació, les despeses de matrícula i els ajuts del govern. “Pot ser que hem arribat a l’escalada d’anys en el preu de les matrícules dels estudis universitaris.” la demanda creix però la possibilitat de pagar no tant, i per això l’
ajut és l’única prioritat pressupostària. Però les Institucions (especialment les universitats) estan cercant ajuts desesperadament perquè les inscripcions creixen i també les pressions financeres. L’ajut en forma d’estímuls ajudarà, però només a curt termini. Les universitats necessiten reorganitzar-se. Doug Lederman, Inside Higher Ed (dins l’educació superior). [enllaç] [etiquetes: despeses de matrícula]

Copyright 2008 Stephen Downes, Contact: stephen@downes.ca

This work is licensed under a Creative Commons License.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply